31/12/09

Confeti

Les copes, que fan pinya. Ei, que la meva no té cava. Un petó, dos, cinc, deu. I una abraçada, la teva, amb la boca que em rebenta. Feliç any nou. Focs artificials al retall de la pantalla. Toca la dotzena: vaig tres grams de raïm tard. Toca l'onzena. Ets una tramposa, dus el raïm pelat i sense pinyols. Així, qualsevol. La desena. Quin silenci. Esteu bé? Ja callo... La novena. Diuen que es pot demanar un desig amb cada campanada, no? O m'ho he inventat? La vuitena, és la vuitena. Que sigui rodó: que l'any acabi com comença. Tots aquí. Tu, a l'altra banda de la taula, que perds el compte per un somriure. La setena. Que als testos del balcó em floreixin les paraules que hi he plantat i hi arrelin a prova de totes les sequeres. La sisena. Que durant tota la primavera ballem un vals a cadascun dels carrerons del Raval que el sol ombreja a primera hora de la tarda. Cada dia, a les quatre en punt. La música, la poso jo. La cinquena. Que nevi amunt tot l'hivern. La quarta. Que el meu aniversari passi de llarg dels vint-i-molts. La tercera. Que els gratacels s'esquerdin com els talls de torró de Xixona. La segona. Que aprengui d'un cop i per sempre a viure del revés. Perquè del dret, ja me n'he cansat. La primera. Ara, sí. Quatre, tres, dos. Vigileu, encara no, que comencen els quarts. Un...

2 comentaris:

  1. T'agafo la paraula, fem-ho del revés de com ho hem fet fins ara: ja no aniré amunt i avall amb tren, cronòmetre en mà, despertador fastigosament puntual, el fred del matí sense sol i amb la pell que es desprèn de la pell que tant estimo, que tant escalfa. Fem-ho diferent. Et passaré a buscar per casa. Aterraré amb l'avioneta bimotor al terrat i des d'allà et faré un crit ben fort perquè sàpigues que ja he arribat. T'esperaré amb el motor engegat, per no demorar gaire més l'enlairament. Vinga, va, vine amb mi, que tinc una gorra de cuir amb orelleres per a tu, perquè no agafis fred. Pujaràs al terrat, i et veuré venir amb el vestit dansant al vent i se t'arraparà al cos i t'aproparàs i em somriuràs. T'allargaré la mà, oh, oh, come take my hand, riding out tonight to case the promised land, me l'agafaràs i t'ajudaré a pujar. Ens enlairarem, i volarem sempre en la direcció contrària a les agulles del rellotge, precipitant-nos damunt el nostre món, amb el vent de cara, agafats de la mà.

    http://www.goear.com/listen/4fcb8f2/thunder-road-bruce-springsteen

    ResponElimina
  2. http://www.goear.com/listen/aec8328/La-merda-sens-menja-els-amics-de-les-arts

    ResponElimina