Imatge: "Gee, Merrie Shoes" (1956), d'Andy Warhol
23/9/09
Frivolitats
I una nit, no t'entren. Les sabates vermelles de taló, aquelles tan velles... ni amb calçador. I no saps si és cosa del teu peu, quan fa anys que l'havies donat per major d'edat, o és que la sabata s'ha encongit pel mal d'ull d'alguna bruixa urbana. I aleshores ja no et poses el vestit de ratlles a què li anaven ni que pintades, sinó que tries el negre, perquè t'hi veus més. I unes sandàlies d'escarabat. Baixes les escales a poc a poc i surts amb cura de no trepitjar algun bassal d'aquell camió que rega el teu carrer quan s'acosta la mitjanit, potser amb l'esperança que algun dia neixin flors a les voreres. M'agrada aquest vestit, et dius, mentre comproves des de dalt com el vent t'arrapa les cames a la faldilla o la faldilla a les cames, sents un pudor mesurat, i te'l recol·loques amb discreció. I et sembla d'una frivolitat vergonyant però, quan baixes per la rambla, et tornen al cap les sabates vermelles amb un regust salat d'enyorança tot i que saps molt bé que potser demà passat te'n compraràs unes de noves. I tan feliç. De la mateixa manera que et vas canviar el mòbil quan et vas cansar de tants mesos de mirar la mateixa pantalla amb l'excusa d'alguna promoció immillorable. I de tele, i de cotxe. Igual que vas canviar d'amigues quan vas sortir de l'institut, de parella en acabar la facultat. A tu que t'havien dit que hi ha coses que duren per sempre, i que ja fregues la trentena i encara no les has trobades, aquestes coses, no pots parar de pensar en les sabates vermelles: com moriran desfetes en algun abocador, arrebossades d'escombraries... Potser les negres, sí. Potser seràs una vella amb bastó i faldilla de monja i encara et podràs calçar les sandàlies negres, tan lluents en aquesta nit fresca d'estiu que s'escapa, tan boniques.
Imatge: "Gee, Merrie Shoes" (1956), d'Andy Warhol
Imatge: "Gee, Merrie Shoes" (1956), d'Andy Warhol
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Un dia camines assaborint cada passa, perquè no hi ha pressa, perquè tot es mou a la velocitat que tu has decidit que cal que tinguin les coses. I no sents res, no sents ni que respires, ni que la sandàlia et va petita, ni que el cor et batega. No sents res perquè tu ets el passeig, tu ets la ment en blanc i els arbres, l'aire no fa mal, et mous sense notar-ho, llisques... I, de sobte, alguna cosa et torba, una trucada, el record d'un compromís oblidat i desatès que cau com el plom i que trenca el núvol. I corres i t'adones que la sandàlia t'anava massa petita, i la maleeixes.
ResponElimina"Quan vaig estar sola vaig mirar el cel i només era negre. I no sé... tot plegat, molt misteriós..."
ResponEliminaRei de l'enigma,
endevina de quina novel·la surt...
hi ha records efímers, hi ha records bons, hi ha records dolents i fins i tot records extranys i inconexes que no saps pq de cop i volta t'han vingut a la memòria...però a més també hi ha records perennes.. que fins i tot dubte que siguin records, pq no són passat, sinó present, i del present és impossible desfer-te'n, abandonar-lo, oblidar-lo o substituir-lo...
ResponEliminaPerò no deixem que el cel sigui tot negre. Busquem altres colors, com la Natàlia, a la vora del mar: "Asseguda de cara al mar, de vegades gris, de vegades verd, més que tot blau, aquella estesa d'aigua que es movia i vivia, d'aigua que enraonava, se m'enduia el pensament i em deixava buida".
ResponElimina